Betűméret Vissza a normál verzióra

Aktualitások

HÍREK, KÖZÉRDEKŰ INFORMÁCIÓK

Meghívó Közmeghallgatásra

2017. 12. 01.

Lórév Község Önkormányzatának Képviselő-testülete és a Szerb Önkormányzat 2017. december 8-án (péntek) 17,00 órai kezdettel KÖZMEGHALLGATÁST tart a Községházán (Lórév, Dundity A. utca 43.), melyre ezúton tisztelettel meghívjuk!

A közmeghallgatás NAPIRENDJE:

  • 1. Polgármesteri beszámoló Lórév Község Önkormányzat 2017. évi gazdálkodásáról, 2018. évi tervekről
  • 2. Szerb Önkormányzat elnökének beszámolója a 2017. évi gazdálkodásról, 2018. évi tervekről
  • 3. Lakossági kérdések, észrevételek

Tisztelt Lakótársak!

2017. 07. 06.

Az elmúlt időszakban a Bio-Pannónia Hulladékfeldolgozó Kft. felé fennálló tartozásokra hivatkozva számos ingatlantulajdonos kapott felszólító levelet a Dr. Szabó Gergely Ügyvédi Irodától. 2017. július 4.-én Dömsödön a Ráckeve és Térsége Önkormányzati Beruházási Társulás polgármesterei az önkormányzatokhoz eddig beérkezett lakossági panaszokat és jelzések áttekintették, és ott a következő közös álláspontot alakították ki.

Maguk a felszólító levelek jelentős tartalmi és formai hiányosságokkal rendelkeznek. Legfőbb hibájuk, hogy az érintettek nem tudják pontosan beazonosítani a velük szemben felhozott követelést (hiányzik, hogy az milyen tételekből áll, a mögötte lévő számla megnevezése, száma, kibocsátásának és esedékességének ideje valamint a számlán szereplő összeg tételes bontásban), és ezért eredményesen vizsgálni sem tudják a követelés jogosságát, továbbá esetleges elévülését. Továbbá mindezt, csak egy egyszerű postai küldemény formájában tették meg, amely önmagában nem alkalmas sem az átvétel sem pedig a kézbesítés megtörténtének igazolására. Tisztázatlan, hogy a követelések engedményezése szabályosan történt-e, a követelt összegekről valaha is kaptak-e számlát az érintettek. Mindezek alapján az említett követelések erősen vitathatóak.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy amennyiben elévült követelésről van szó, úgy ha önként teljesítik azt, úgy az már vissza nem követelhető. A teljesen alaptalan követelés önként megfizetése esetén pedig előfordulhat, hogy csak külön jogi eljárás útján tudják a befizetett összeget visszaszerezni. Ezek alapján mindenképpen javasoljuk, hogy elsőként a követelés fent is említett részletiről győződjenek meg.

A tapasztalt hiányosságok miatt a Társulás önkormányzatai a közérdek védelme érdekében közösen bejelentést tesznek mind a fogyasztóvédelemhez, mind a követeléskezelőket felügyelő állami szervhez, továbbá jelzik azt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal felé is.

Bogdán György
polgármester

Pályázat adóügyi ügyintéző munkakör betöltésére

2017. 07. 05.

Szigetbecsei KözösÖnkormányzati Hivatal pályázatot hirdet adóügyi ügyintéző munkakör betöltésére

Pályázat letöltése (PDF)

Pályázat védőnő munkakör betöltésére

2017. 07. 05.

Makád Község Önkormányzat pályázatot hirdet védőnő munkakör betöltésére

Pályázat letöltése (PDF)

Tisztelt Lakosaink!

2017. 06. 29.

Tekintettel a Bio-Pannónia Kft. „f.a.” szolgáltatásához kapcsolódó állítólagos követelések miatt nagy számú panasz és kérdés érkezett hozzánk az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket.

A Bio-Pannónia Kft. 2012. december 31-ig végezte a településünk hulladékszállítási közszolgáltatását. Jelen felszólító levelek nem tartalmazzák pontosan, hogy a követelés milyen számlán alapul, annak mikori az esedékessége. A csatolt minták alapján kifogással tudják egyrészt vitatni a követelést, másrészt igazolni, hogy a tartozás nem áll fenn.

Ezt azonban célszerű mindenkinek a saját nevében megtenni. Amennyiben ennek során kiderül, hogy a levélben szereplő követelés nem áll fenn, úgy mentesülnek a fizetési kötelezettség alól. Ha azonban a követelés igazolhatóan jogos, akkor az elévülési idő lejárta előtt azt érvényesíteni tudják az adósokkal szemben. Az általános elévülési határidő 5 év, és mivel ezen esetekre a régi Ptk. szabályai vonatkoznak, így az írásbeli felszólítás vagy az engedményezés közlése megszakítja az elévülést. Ez azt jelenti, hogy az 5 év újra kezdődik. Fontos, hogy ha létező és nem elévült a követelés, akkor a felszólítástól függetlenül is érvényesíthető még mielőtt az 5 év letelne.

LAKOSSÁGI FÓRUM

2017. 06. 08.

Tisztelt Lakosság!

2017. június 9-én, pénteken 17.00 órai kezdettel lakossági fórumot tartunk a Községházán

A rendezvény témája: Lórév község építészeti karakterének jellemzőit és az alakuló települési környezettel szembeni elvárásokat összefoglaló Településképi Arculati Kézikönyv elkészítése

A településkép védelmével és a településrendezéssel összefüggő szabályok módosításával kapcsolatos teendőket a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény végrehajtására kiadott 400/2016. (XII. 5.) Korm. rendelet tartalmazza. Az önkormányzatoknak 2017. szeptember 30-ig kell megalkotniuk településképi rendeletüket és a rendelet alapjául szolgáló ún. településképi arculati kézikönyvet. A település építészeti karakterének minőségi alakulása érdekében településképi rendeletben kell szabályozni Lórév község településképét formáló építészeti és természeti elemekre vonatkozó előírásokat. Újdonságot jelent, hogy a helyi építési szabályzat a jövőben már nem tartalmazhat településképre vonatkozó előírásokat, illetve az, hogy a helyi építészeti védelemre vonatkozó előírások bekerülnek a rendeletbe.

Lórév teljes közigazgatási területére készülő, a településképi rendeletet megalapozó településképi arculati kézikönyv szemléletformáló célt szolgál. A kézikönyvben meg kell határozni a településképi szempontból egymástól jól elkülönülő településrészeket, a településkaraktert meghatározó arculati jellemzőket és értékeket, a településkép minőségi formálására vonatkozó javaslatokat. A településképi arculati kézikönyv készítése során a lakosságnak is lehetősége lesz arra, hogy Lórév község településképi megjelenésébe beleszóljon. A közös munka a lakossági fórum megtartásával kezdődik, ahol röviden ismertetni fogjuk az arculati kézikönyvvel kapcsolatos jogszabályi követelményeket és felépítésére vonatkozó elképzeléseket.

A településképi arculati kézikönyv összeállítása során határozottan számítunk a lakosság aktív részvételére. Kérjük, jelenlétével tisztelje meg a meghirdetett fórumot.

LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ A SZAKORVOSI RENDELŐINTÉZET SZIGETSZENTMIKLÓS INTÉZMÉNY MAMMOGRÁFIÁS SZAKRENDELÉSÉRŐL

2017. 01. 11.

Tisztelt Betegeink!

Intézetünk mammográfiás szakrendelése 2017. január 01-től a Pest Megyei Flór Ferenc Kórház szatellit állomásaként is üzemel, így lehetőség lesz a mammográfiás szűrővizsgálathoz szükséges röntgen felvételek elkészítésére szakrendelésünkön.

A Ráckevei Kistérségben azon 45-65 év közötti hölgyek, akik nem voltak még mammográfiás szűrővizsgálaton, vagy akiknek utolsó mammográfiás vizsgálata óta eltzel 2 év:

  • névre szóló meghívólevelet kapnak a Kórháztól, amelyben szerepel, hogy mikor és hogyan tudnak (emailben, telefonon vagy személyesen ) időpontot egyeztetni intézetünk mammográfiás osztályával,
  • majd a meghívólevéllel az egyeztetett időpontra érkező betegekről készült felvételeket a szűrőállomás (Kistarcsa) leletezi.
  • Amennyiben eltérést találnak, Kistartcsára hívják be a pácienst további vizsgálatokra és a gondozást is ők végzik.

Mammográfiás rendelésünk kistarcsai meghívólevél nélkül nem tud pácienst fogadni a szűrővizsgálatokhoz szükséges felvételek elkészítésére, erre nem alkalmas a háziorvosi beutaló sem.

T Á J É K O Z T A T Ó

2016. 12. 14.

Tájékoztatjuk a tisztelt Lakosságot, hogy a Szigetbecsei Közös Önkormányzati Hivatal, a Makádi Kirendeltség, valamint a Lórévi Ügyfélszolgálat 2016. december 23. és december 30. között igazgatási szünetet tart.

Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatalban halaszthatatlan anyakönyvi ügyben (haláleset anyakönyvezése) történik ügyintézés. Haláleset anyakönyvezéséhez a 20/479-9581-es telefonszám hívható időpont egyeztetéshez.

A hivatal minden Dolgozója nevében Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet kívánok!

Jancsó Emőke,
jegyző

A legfontosabb tudnivalók a kéményseprésről

2016. 12. 02.

A lakossági kéményseprést több megyében átvette a katasztrófavédelem. Ez nem azt jelenti, hogy tűzoltók ellenőrzik a kéményeket, a sormunkát változatlanul kéményseprő szakemberek végzik. Az újdonság csak az, hogy ahol a megyei jogú városok nem vállalták a feladatot, ott a katasztrófavédelem szervezésében valósul meg a kéményseprés. A kéményseprőipari (katasztrófavédelmi) szerv a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központ (BM OKF GEK), amely tevékenységét Megyei Kéményseprőipari Ellátási Csoportok révén végzi.

Pályázati felhívás

2016. 10. 06.

Lórév Község Önkormányzata az Emberi Erőforrások Minisztériumával együttműködve, az 51/2007. (III. 26.) Kormányrendelet alapján ezennel kiírja a 2017. évre a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázatot felsőoktatási hallgatók számára a 2016/2017. tanév második és a 2017/2018. tanév első félévére vonatkozóan

Tájékoztató a vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárásról

2016. 09. 30.

Tájékoztató a 2016. június 4. napját megelőzően engedély nélkül létesített vízkivételt biztosító vízilétesítmények vízjogi fennmaradási engedélyezési eljárásról

Tájékoztató letöltése (PDF)

Mustgáz-mérgezés: A szüreti időszak kezdetével a borospincék veszélye!

2016. 09. 20.

Sokan nem veszik komolyan, hogy a pincékben alattomosan terjedő mustgáz cselekvésképtelenné teszi az áldozatait, és halálos veszélyt jelenthet. A mustgáz mérgezés évről évre sok halálos áldozatot követel.

Tájékoztató letöltése (PDF)

Pénzügyi ügyintéző munkakör

2016. 06. 21.

Szigetbecsei Közös Önkormányzati hivatal pályázatot hirdet pénzügyi ügyintéző munkakör betöltésére.

Pályázat letöltése (PDF)

Soha ne adjon készpénzt a kéményseprőnek!

2016. 08. 05.

Július elsején Pest megye területén is a katasztrófavédelem kéményseprő-ipari szerve vette át a kéményseprési feladatokat, és július 18-a óta megkezdték a kötelező sormunkák elvégzését.

A közelmúltban a központi ügyfélszolgálatra olyan bejelentés érkezett, hogy valaki vagy valakik, visszaélve az emberek jóhiszeműségével, magukat a katasztrófavédelem kéményseprőinek kiadva pénzt kérnek a munka elvégzése ellenértékeként, ezzel megkárosítva a kéménytulajdonost. A katasztrófavédelem felhívja a lakosság figyelmét arra, hogy az alkalmazásában tevékenykedő kéményseprők NEM KÉRNEK és NEM VESZNEK ÁT készpénzt az ügyféltől, erre nincs jogosultságuk.

Az új szabályozással életbe lépett új típusú kéményseprés legfontosabb újdonsága, hogy a sormunka – azaz a külön megrendelés nélkül, előzetes értesítést követően, rendszeres időközönként elvégzett kéményellenőrzés és - tisztítás, valamint a négyévente elvégzendő műszaki felülvizsgálat – ingyenes azon magántulajdonban lévő ingatlanhoz kapcsolódó kémények esetében, amely ingatlanban nincs bejelentett vállalkozás, egyéni vállalkozó, civil szervezet, és a kéményseprő-ipari szerv által felajánlott első két időpont valamelyikében sikerül elvégezni az ellenőrzést. A megrendelésre elvégzett feladatok ellenértékét pedig kizárólag számviteli bizonylat ellenében, vagy sárga csekken, átutalással lehet megfizetni.

A katasztrófavédelem állományába tartozó kéményseprőt egyértelműen azonosítja munkaruhája és a szolgálati igazolványa. Fontos, hogy az állampolgárok kérjék el a hozzájuk érkező szakembertől az igazolványt és ellenőrizzék személyazonosságát. A kéményseprők feladatuk végeztével a munkavégzésüket igazoló tanúsítvány kivonati példánya részeként számviteli bizonylatot és az ügyfél kérésére sárga csekket nyújtanak át. Semmilyen más fizetési módra nincs lehetőség.

A katasztrófavédelem kéményseprő-ipari szervezete állományába tartozó kéményseprők nem kérnek és nem is vesznek át készpénzt az ügyféltől. A megrendelésre végzett munkák díját kizárólag számviteli bizonylat ellenében, átutalással lehet rendezni. A katasztrófavédelem kéményseprőjét egyértelműen azonosítja munkaruhája és szolgálati igazolványa. Az állampolgárokat arra kérjük, hogy a katasztrófavédelem kéményseprő munkatársától kérjék el igazolványát és ellenőrizzék személyazonosságát.

A BM OKF, Gazdasági Ellátó Központ, Kéményseprő-ipari Igazgatóhelyettesi Szervezet Pest Megyei Ügyfélszolgálatának elérhetősége:

Cím: 2045 Törökbálint, Raktárvárosi út 1. (Törökbálint, Depó Tűzoltó Örs udvara)
Telefon: 1818 (9,1-es menüpont)
E-mail: kémnysepro.pest@katved.gov.hu

Ügyfélfogadás ideje:
Hétfő: 8.00 - 20.00
Kedd: 8.00 - 14.00
Szerda: 8.00 - 14.00
Csütörtök: 8.00 - 14.00
Péntek: 8.00 - 14.00

Adóügyi ügyintéző munkakör

2016. 06. 21.

Szigetbecsei Közös Önkormányzati hivatal pályázatot hirdet adóügyi ügyintéző munkakör betöltésére.

Pályázat letöltése (PDF)

Tájékoztató a „Nyári diákmunka” központi munkaerő-piaci program indításáról

2016. 06. 10.

A fiatalkori inaktivitás csökkentésére, a korai munkatapasztalat és munkajövedelem szerzés elősegítésre a 2013-2015-ös években a Nemzetgazdasági Minisztérium által indított „Nyári diákmunka” program tapasztalatait felhasználva a 2016. évben ismételten meghirdetésre kerül a program.

A program – prevenciós jelleggel – már diákkorban elő kívánja segíteni a fiatalok munkához jutását és ezzel a korai munkatapasztalat mellett a jövedelemszerzés lehetőségét is biztosítja. A munka révén szerzett korai sikerélmény elősegíti a későbbi munkaszocializációs folyamatot is.

A program ezen felül biztosítani kívánja az önkormányzatoknál és az önkormányzati fenntartású intézményekben a nyári szabadságolási időszakban jelentkező kisegítő munkaerő igényének kielégítését is.

Tájékoztató letöltése (PDF)

PÁLYÁZAT Igazgatásügyi ügyintéző munkakör betöltésére

2016. 05. 03.

Szigetbecsei Közös Önkormányzati Hivatal pályázatot hirdet Igazgatásügyi ügyintéző munkakör betöltésére

Teljes pályázat letöltése (PDF)

LAKOSSÁGI FELHÍVÁS az erdő- és szabadtéri tüzek megelőzésére

2016. 04. 19.

Az enyhébb tavaszi időjárás bekövetkeztével egyre többen választanak szabadtéri programot és tevékenységet, ennek során fokozottabb figyelmet kell fordítani a szabadban keletkező tüzek megelőzésére. A veszélyt a száraz aljnövényzet és avar jelenti, amelyben könnyen és gyorsan terjed a tűz, különösen erős szél esetén. A szabadtéri tűzesetek keletkezésének fő oka az emberi gondatlanság. A károk akkor előzhetőek meg a legkönnyebben, ha tisztában vagyunk a biztonságos szabadtéri tűzgyújtás és tűzmegelőzés alapvető szabályaival. A levegő védelméről szóló, 306/2010.(XII.23.) Korm. rendelet értelmében tilos a növényzet, illetve a növénytermesztéssel összefüggésben keletkezett, vagy kerti hulladék szabadtéri égetése kivéve, ha azt külön jogszabály – pl. növény egészségügyi okból hatósági engedély beszerzése mellett – megengedi. Avar és kerti hulladék égetését csak az adott település önkormányzata engedélyezheti rendeletében, de égetni ebben az esetben is csak a rendeletben meghatározott helyen, napokon és módon szabad. Külterületi ingatlanok esetében, amennyiben az égetést jogszabály megengedi, előzetesen engedélyeztetni kell a tűzvédelmi hatósággal (irányított égetés). Továbbra is megengedett a kerti grillezés és a tűzön történő sütés-főzés a tűz állandó felügyelete mellett.

A szabadtéri tűzgyújtás feltételeit az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló, 54/204.(XII.5.)BM rendelet tartalmazza. A szabadban meggyújtott tüzet soha ne hagyjuk felügyelet nélkül és minden esetben gondoskodjunk megfelelő mennyiségű oltóanyagról. Mindig legyen nálunk a tűz oltására alkalmas kézi szerszám és csak akkora tüzet gyújtsunk, amekkorát folyamatosan felügyeletünk alatt tudunk tartani. Tájékozódjunk a várható időjárásról, mert a szél kedvez a tűz gyors továbbterjedésének. A felügyelet nélkül hagyott tűz könnyen továbbterjedhet és életveszélyt jelentő, vagy súlyos kárt okozó tüzek forrásává válhat. A szabadtéri tűz kockázata jelentősen függ az időjárási viszonyoktól, a száraz és szeles időjárás elősegíti a tűz kialakulását, továbbterjedését. Erdőtűz-veszélyes időszakban országos szinten a vidékfejlesztési miniszter, területi szinten az erdészeti hatóság tűzgyújtási tilalmat rendelhet el, mely esetén az érintett területen akkor is tilos a tűzgyújtás – beleértve a kijelölt tűzrakóhelyeket is – ha azt egyébként más jogszabály megengedi.

A jogszabályi tilalom ellenére, illetve jogszabálytól eltérő, vagy hatósági engedély hiányában végzett tűzgyújtási tevékenység miatt az önkormányzat, a környezetvédelmi hatóság és a tűzvédelmi hatóság bírságot szabhat ki.

Tűzgyújtási tilalommal és erdőtüzekkel kapcsolatos további információkért keresse fel a katasztrófavédelem oldalait (http:/www.katasztrofavedelem.hu) vagy a NÉBIH Erdészeti Igazgatóság honlapját (www.erdotuz.hu). Az Országos Tűzmegelőzési Bizottság tájékoztató kisfilmjei az alábbi linkeken tekinthetőek meg: http:/www.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=press_ video_index2&vid=39 http:/www.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=press_ video_index2&vid=32

Telepengedély nyilvántartás

2016. 03. 30.

Közlemény

2016. 03. 04.

A PEST MEGYEI TERÜLETI VÁLASZTÁSI BIZOTTSÁG TÁJÉKOZTATJA A VÁLASZTÓPOLGÁROKAT, HOGY A PEST MEGYÉBEN 2016. MÁRCIUS 20. NAPJÁRA KITŰZÖTT ROMA NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK TERÜLETI IDŐKÖZI VÁLASZTÁSA JELÖLT HIÁNYÁBAN ELMARAD, EGYÚTTAL A PEST MEGYEI TERÜLETI ROMA NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZAT MEGSZŰNIK.

A közlemény a Pest Megyei Területi Választási Bizottság 5/2016. (III.4.) sz. TVB határozatában foglaltakon alapul.

Pest Megyei Területi Választási Bizottság

Az Egyenlő Bánásmód Hatóság márciusi ügyfélfogadása

2016. 03. 03.

Az ügyfélfogadáson várják panaszfelvételre a diszkriminációt elszenvedett panaszos személyeket, illetve mindazokat, akik valamilyen ügyükben szeretnének ingyenes jogi tanácsot kapni.

Pályázati felhívás!

Ráckeve és Környéke Gyermekjóléti és Családsegítő Intézményfenntartó Társulás Társulási Tanácsa a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 20/B. §. alapján pályázatot hirdet Ráckeve és Környéke Család- és Gyermekjóléti Központ intézményvezető (magasabb vezető) beosztás ellátására.

Hirdetmény

A Pest megyei területi választási bizottság kitűzte a Pest megyei Roma Nemzetiségi önkormányzati képviselők időközi választását.

HVB határozat

Határozat képviselő lemondása miatt megüresedett önkormányzati képviselői mandátum kiadásáról.

Érden lesznek a fővárosi és Pest megyei földárverések

Budapesten és Pest megyében több, mint félezer helyrajzi számon nyilván tartott pályázható állami földterülethez juthatnak hozzá a helyben lakó gazdák – jelentette ki Tarnai Richárd mai érdi sajtótájékoztatóján. Pest megye kormánymegbízottja kiemelte, a „Földet a gazdáknak” program keretében kizárólag azok pályázhatnak az állami földekre, akik ténylegesen földművelésből, mezőgazdaságból élnek. A fővárosi és Pest megyei földárveréseket Érden, az Érdi Ipartestület épületében (2030. Alispán utca 8/A.) fogják bonyolítani, a magyar gazdáknak december végéig értékesítik a földrészleteket – mondta Tarnai Richárd.

Tarnai Richárd hangsúlyozta, a Nemzeti Földalap a megyei kormányhivatal részére már átadta a 3 hektárnál nagyobb területek adatait. Elmondta, a gyakorlatban ez Budapesten és Pest megyében több mint ötszáz helyrajzi számon nyilván tartott pályázható állami földterületet jelent. Licitálni az Érdi Ipartestület épületében – 2030 Alispán u. 8/a – lehet majd, az árveréseket a kormányhivatalok szakemberei segítik és a Nemzeti Földalap munkatársai koordinálják. Tarnai Richárd tájékoztatása szerint a döntően szántó művelési ágba tartozó állami földterületek árverése várhatóan novemberben kezdődik, és néhány hét alatt lebonyolódik.

A kormánymegbízott hangsúlyozta, hogy a földárverésekről szóló kormányhatározat néhány nappal ezelőtt megjelent, az árverésen történő földeladás a Nemzeti Földalapról szóló törvényben benne van, erre korábban is volt mód. Kiemelte: a szabályrendszer lehetővé teszi, hogy átláthatóan, nyilvános keretek között történjen meg az állami földek értékesítése. A törvény értelmében egy gazda maximum 300 hektárt vásárolhat, a programban helyben lakó gazdák indulhatnak, a licitáláshoz 10 százalék letéti összeg kell. Az árverés a piaci ár plusz 10 százalékról indul – mondta.

Tarnai Richárd emlékeztetett arra, több biztosíték védi a magyar állam érdekeit a spekulációtól, példaként említette a kormánymegbízott, hogy az árverésen helyben élő magyar állampolgár földművesek vehetnek csak részt, cégek nem. Ha egy terület nem kel el, azt újra meghirdetik, lefelé nincsen licit, felfelé viszont nincsen határ. Mint ismeretes országosan a licit az 5,5 millió hektár magyarországi termőterület mintegy 7 százalékát, nagyjából 350-400 hektárt érint.

Pályázati felhívás

Lórév Község Önkormányzata az Emberi Erőforrások Minisztériumával együttműködve, az 51/2007. (III. 26.) Kormányrendelet alapján ezennel kiírja a 2016. évre a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázatot felsőoktatási hallgatók számára és felsőoktatási tanulmányokat kezdeni kívánó fiatalok számára a 2015/2016. tanév második és a 2016/2017. tanév első félévére vonatkozóan.

Pályázati felhívás

Dömsöd Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete nyilvános pályázatot hirdet a dömsödi 202 hrsz-ú, természetben Dömsöd, Középső-Dunaparton található „Kék-Duna Vendéglő” megnevezésű ingatlan bérletére.

Álláshirdetés

Szigetbecsei Közös Önkormányzati Hivatal pályázatot hirdet

pénzügyi-gazdálkodási ügyintéző

munkakör betöltésére

MEGHÍVÓ

Lórév Község Képviselő-testülete 2015. szeptember 22-én, (kedd) 18.00 órai kezdettel ülést tart, amelyre tisztelettel meghívom

Az ülés helye: Községháza
Lórév, Dundity A. u. 43.

Napirend:

  • 1./ Beszámoló Lórév Község Önkormányzata 2015. I. félévi gazdálkodásáról Előterjesztő: Bogdán György polgármester, Antal Mária pénzügyi vezető-főtanácsos
  • 2./ Beszámoló a Szigetbecsei Közös Önkormányzati Hivatal 2015. I. félévi gazdálkodásáról Előterjesztő: Jancsó Emőke jegyző, Antal Mária pénzügyi vezető-főtanácsos
  • 3./ Javaslat az ivóvízhálózat fejlesztési tervének elkészíttetésére Előterjesztő: Bogdán György polgármester
  • 4./ Javaslat szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó kiegészítő támogatás igénylésére Előterjesztő: Bogdán György polgármester
  • 5./ Előterjesztés Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíjprogramhoz történő csatlakozásra Előterjesztő: Bogdán György polgármester
  • 6./ Tájékoztató az év végi ünnepekkel kapcsolatos előkészületekről Előterjesztő: Bogdán György polgármester
  • 7./ Egyebek

Igazgatási szünet

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy a Szigetbecsei Közös Önkormányzati Hivatal Lórévi Ügyfélszolgálata
2015. augusztus 17-től 2015. augusztus 19-ig igazgatási szünet miatt zárva tart.

Halaszthatatlan esetben (haláleset) a 20/479-9581-es telefonszámon bejelentés tehető.

Családok Otthonteremtési Kedvezménye (CSOK)

Tervez a jövőben lakásvásárlást vagy bővítést? A CSOK-kal most az állam is hozzájárul ennek megvalósításához.

Hasznos tanácsok a kánikula idejére a hőguta megelőzése és kezelése érdekében

Az utóbbi években sokkal többször figyelhető meg rendkívüli, gyakran hosszantartó meleg időjárás hazánkban már májustól.

Néhány jó tanács a meleg okozta panaszok megelőzésére, illetve a hőhullám okozta kellemetlenségek idejére.

Pályázat – Pénzügyi-költségvetési ügyintéző

Szigetbecsei Közös Önkormányzati Hivatal pályázatot hirdet Pénzügyi-költségvetési ügyintéző munkakör betöltésére.

Ráckeve- Lórév Óvodafenntartó Intézményi Társulás

pályázatot hirdet Szivárvány Óvoda Ráckeve-Lórév Közös Fenntartású Intézmény óvodavezető (magasabb vezető) munkakör betöltésére

Balkán Táncai Fesztivál

Meghívó Lórév Község lakossági fórumára

Hosszas előkészítést követően végre megindulhattak Lóréven a kivitelezési munkálatok, és rövid időn belül egészséges, tiszta ivóvíz jut minden lakos poharába.

Egyenlő Bánásmód Hatóság

Forduljon az Egyenlő Bánásmód Hatóság ügyfélszolgálatához, ha neme, faji hovatartozása, bőrszíne, nemzetisége, nemzetiséghez való tartozása, fogyatékossága, életkora, egészségi állapota, vagy világnézeti meggyőződése, politikai vagy más véleménye, anyanyelve, családi állapota, anyasága vagy apasága, szexuális irányultsága, nemi identitása, vagyoni helyzete vagy egyéb tulajdonsága miatt hátrányos megkülönböztetés éri.

TÜDŐSZŰRÉS

Felhívjuk a lakosság figyelmét, hogy SZIGETBECSE községben
2015. április 1-től - 2015. április 13-ig
TÜDŐSZŰRÉST
tartunk.

A vizsgálat ideje naponta:
HÉTFŐ: 12:30-18:30-ig
KEDD: 7:30-13:30
SZERDA:12:30-18:30
CSÜTÖRTÖK: 7:30-13:30
PÉNTEK: 7:30-13:30

A tüdőszűrés helye: MŰVELŐDÉSI HÁZ

A tüdőszűrés a felnőtt lakosság számára ajánlott vizsgálat!
A szűrővizsgálat 40 év feletti lakosoknak évente egy alkalommal továbbra is ingyenes. 40 éves kor alatt , illetve munkahelyi alkalmassági vizsgálathoz a vizsgálat díja 1700 Ft, mely az OEP által országosan elrendelt összeg.
A befizetés a szűrőállomáson kapható csekken történik.
A 14-18 év közötti gyemrekek szűrése ingyenes, de beutaló és szülői beleegyező nyilatkozat szükséges. A törvény által kötelezettek, illetve a 18 évnél idősebb tanulóknál, akiknek az oktatási törvény ezt előírja, a vizsgálat természetesen ingyenes.

Panasz nélkül is lehet beteg!
A vizsgálat alkalmas a TBC, illetve sok más tüdőbetegség időben történő felismerésére.

Kérjük a vizsgálatra hozza magával személyi igazolványát, TB kártyáját, illetve ha van, az előző évi tüdőszűrő igazolást.

 

MEGHÍVÓ

Lórév Község Képviselő-testülete 2014. február 23-án (hétfő) 17 órai kezdettel ülést tart.

Pályázat "Pénzügyi ügyintéző" munkakör betöltésére

A Szigetbecsei Közös Önkormányzati Hivatal Makádi Kirendeltsége pályázatot hirdet "Pénzügyi ügyintéző" munkakör betöltésére

Felhívás - Ebösszeírás Lóréven

2015. február 1-től március 31-ig terjedő időszakban Lórév Község közigazgatási területén tartott ebek vonatkozásában ebösszeírást végez. Az eb tulajdonosa és tartója az ebösszeíráskor köteles a törvényben előírt adatokat a települési önkormányzat rendelkezésére bocsátani.

Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény 42/B.§ (1) bekezdése alapján Lórév Község Önkormányzata ebrendészeti feladatainak elvégzése érdekében, illetve a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira tekintettel Makád közigazgatási területén 2015. február 1-től március 31-ig terjedő időszakban ebösszeírást végez. Az eb tulajdonosa és tartója az ebösszeíráskor köteles a törvényben előírt adatokat a települési önkormányzat rendelkezésére bocsátani.
Az ebösszeírás önbevallásos módszerrel történik.
Az ebösszeírás során az ebtartóknak ebenként egy adatlapot ún. „Ebösszeíró adatlap” kell kitölteni és azt (azokat) köteles az önkormányzathoz visszajuttatni. Az adatlapok beszerzése az ebtulajdonos/ebtartó kötelessége, azok 2015. február 1-től kezdődően folyamatosan beszerezhetők a Szigetbecsei Közös Önkormányzati Hivatal Lórévi Ügyfélszolgálatán (Lórév, Dundity A. u. 43. szám alatt) vagy letölthető innen.

Az ebösszeíró adatlapot ebenként kitöltve az alábbi módokon lehet benyújtani:

  • személyesen vagy postai úton eljuttatva a 2309 Lórév, Dundity A. u. 43.
  • faxon a 06-24/ 482-544 fax számra
  • elektronikusan a info@lorev.hu elektronikus levélcímre.

Az ebösszeíró adatlapok leadásának határideje: 2015. március 31.

Lórév Község Önkormányzata nem tervezi ebrendészeti hozzájárulás bevezetését, az összeírás célja kizárólag a törvényi előírásnak való megfelelés.

Felhívom továbbá az ebtulajdonosok figyelmét, hogy:
A kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról szóló 41/2010. (II. 26.) Korm.rendelet 17/B § (10) bekezdése értelmében 2013. január 1. napjától a négy hónaposnál idősebb eb csak transzponderrel megjelölve tartható, ezért kérem, amennyiben a jogszabályban meghatározott kötelezettségének még nem tett eleget, úgy szíveskedjék a transzponderrel nem rendelkező ebeket állatorvosnál megjelöltetni.
Az ebösszeírásban mikrochippel ellátott és az állatorvosnál korábban bejelentett, a központi nyilvántartásban már szereplő, valamint a bilétával rendelkező és a helyi nyilvántartásban szereplő ebeket is be kell jelenteni.
Az ebtulajdonosok az ebösszeírást követően is kötelesek az adatokban bekövetkezett változásokat, szaporulatot írásban bejelenteni. Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését és a benyújtott adatlapok valóságtartalmát a polgármesteri hivatal munkatársai ellenőrizni fogják. Az ebösszeírás elmulasztásának jogkövetkezménye- az állatvédelmi bírságról szóló kormányrendelet alapján - minimum 30.000,- Ft pénzbírság.

Tájékoztató a szelektív hulladékszállítás 2015. évi rendjéről

Társaságunk a 2015. évtől a közszolgáltatás keretében végzi a háztartásonkénti szelektív hulladékgyűjtést. Havonta egy-két alkalommal van lehetősége Önnek is, az újrahasznosítható, illetve a komposztálható hulladék ingatlan elé történő kihelyezésére.

Hasznos tanácsok téli időjárás esetén

MEGHÍVÓ

Lórév Község Képviselő-testülete 2014. december 5-én ( péntek ) 18 órakor,
KÖZMEGHALLGATÁST tart a Községháza tanácstermében, amelyre tisztelettel meghívom

Napirend:
A polgármester beszámolója a 2014. évi munkáról, 2015. évi tervekről

Bogdán György, polgármester

TÁJÉKOZTATÓ

Tájékoztató a 2014. évi helyi önkormányzati választások előzetes eredményeiről LÓRÉV községben.

FELHÍVÁS

Lórév Község Önkormányzata az Emberi Erőforrások Minisztériumával együttműködve ezennel kiírja 2015. évre a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázatot

A pályázat célja:

A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer célja az esélyteremtés érdekében a hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló fiatalok felsőoktatásban való részvételének támogatása. A Bursa Hungarica többszintű támogatási rendszer, amelynek pénzügyi fedezeteként három forrás szolgál: a települési önkormányzatok által nyújtott támogatás; a megyei önkormányzatok által nyújtott támogatás és a felsőoktatási intézményi támogatás.

A Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer jogszabályi hátteréül a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény valamint a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007. (III. 26.) Kormányrendelet szolgál.

„A” típusú pályázat
felsőoktatási hallgatók számára a 2014/2015. tanév második és a 2015/2016. tanév első félévére vonatkozóan

„B” típusú pályázat
felsőoktatási tanulmányokat kezdeni kívánó fiatalok számára (2015/2016. tanévtől)

A pályázat beadásának módja:

A pályázatbeadáshoz a Bursa Hungarica Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerében (a továbbiakban: EPER-Bursa rendszer) egyszeri pályázói regisztráció szükséges, melynek elérése: https://www.eper.hu/eperbursa/paly/palybelep.aspx

A pályázói regisztrációt vagy a belépést követően lehetséges a pályázati adatok feltöltése a csatlakozott önkormányzatok pályázói részére.

A kitöltött pályázati űrlapot kinyomtatva és aláírva a Községházán (2309 Lórév, Dundity Alexa utca 43.) kell benyújtani.

Benyújtandó mellékletek: hallgatói jogviszony-igazolás („A” típusú pályázat), igazolás a pályázó és a pályázóval egy háztartásban élők egy főre jutó havi nettó jövedelméről, lakcím igazolás, egyéb, rászorultságot igazoló irat.

A pályázat benyújtási határideje: 2014. november 7.

Bővebb információ az EPER-Bursa rendszerben található, illetve az Önkormányzati Hivatalban kérhető.

MEGHÍVÓ

Lórév község Helyi Választási Bizottságának ülését 2014. szeptember 8. napján (hétfő) 18:30 percre a Községházába összehívom.

Napirendi pontok:

  • 1. Jelöltek nyilvántartásba vétele
  • 2. Jelöltek szavazólapi sorrendjének sorsolása

Alexov Zsigmond, elnök

HIRDETMÉNY

Tájékoztatom a tisztelt lórévi Választópolgárokat, hogy a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek 2014. október 12. napjára kitűzött választásán a Helyi Választási Bizottság a következő jelöltek nyilvántartásba vételéről döntött:

  • Vidák Zsigmond – független egyéni listás jelölt (3/2014. (IX.02.) számú HVB határozat)
  • Alexov Milica – független egyéni listás jelölt (4/2014. (IX.02.) számú HVB határozat)
  • Alexov Milán – független egyéni listás jelölt (5/2014. (IX.02.) számú HVB határozat)
  • Bogdán György – független polgármester jelölt (6/2014.(IX.05.) számú HVB határozat)
  • Kassanin Dusán – független egyéni listás jelölt (7/2014. (IX.05.) számú HVB határozat)
  • Vásárhelyi Lajos – független egyéni listás jelölt (8/2014. (IX.05.) számú HVB határozat)
  • Alexov Diána – szerb nemzetiségi képviselő jelölt (9/2014. (IX.05.) számú HVB határozat)
  • Lajter-Alexov Mileva – szerb nemzetiségi képviselő jelölt (10/2014. (IX.05.) számú HVB határozat)

KÖZLEMÉNY

A Helyi Választási Iroda vezetőjének közleménye a Helyi Választási Bizottság tagjairól és elérhetőségéről, a Helyi Választási Iroda vezetőjéről, a Helyi Választási Iroda címéről, elérhetőségéről

A Helyi Választási Bizottság címe:

Községháza, 2309 Lórév, Dundity Alexa utca 43.
E-mail: jegyzo.makad@upcmail.hu, info@lorev.hu

Tagjai:

  • Alexov Zsigmond - elnök
  • Karagitsné Vidák Gordana - elnökhelyettes
  • Alexov Ivánné - tag
  • Szabó Szófia - tag
  • Vidák Lyubomir - tag
  • Boros Vivien - póttag
  • Mártity Frigyesné - póttag

A Helyi Választási Iroda vezetője, elérhetősége:

Jancsó Emőke jegyző, HVI vezetője
Telefon: 06-20-479-9581
E-mail cím: jegyzo.makad@upcmail.hu

A Helyi Választási Iroda címe:

Szigetbecsei Közös Önkormányzati Hivatal,
2321 Szigetbecse, Petőfi Sándor utca 34.
Telefon: 06-24-513-510

1/2014 (II. 10.) sz. HVI vezetői határozat

A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény 306. § (2) bekezdése szerint a helyi választási iroda vezetője az általános választás évében február 15-ig határozatban állapítja meg a képviselő-testület megválasztandó tagjainak számát.

TÁJÉKOZTATÓ A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐ VÁLASZTÁSRÓL

A Nemzeti Választási Bizottság 2014. október 12. napjára tűzte ki a nemzetiségi önkormányzati képviselők általános választását.

Lóréven szerb nemzetiség tekintetében került kitűzésre a települési nemzetiségi önkormányzati választás és került megállapításra a megválasztható képviselők száma, valamint a jelöltállításhoz szükséges ajánlások száma.

  • Nemzetiség megnevezése: Szerb
  • Szükséges ajánlások száma: 5
  • Megválasztható képviselők száma: 3

Nemzetiségi önkormányzati képviselő választásra vonatkozó szabályok

Ki rendelkezik választójoggal a nemzetiségi képviselő választáson?

A választáson az választó, aki a nemzetiségi névjegyzékben szerepel.

Nemzetiségi névjegyzékbe kérelmére fel kell venni azt, aki

  • a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásán szavazati joggal rendelkezik,
  • a nemzetiségek jogairól szóló törvényben meghatározott nemzetiséghez tartozik és
  • e nemzetiséghez tartozását a választási eljárásról szóló törvényben meghatározott eljárási rendben megvallja.

A választópolgár

  • lakóhelye szerinti településen, vagy
  • 2014. június 29-ig bejelentett tartózkodási helye szerinti településen szerepelhet a nemzetiségi névjegyzékben.

A nemzetiségi választópolgárként történő nyilvántartásba vétel iránti kérelmet 2014. szeptember 26-án 16.00 óráig lehet benyújtani.

Ki lehet nemzetiségi önkormányzati képviselő-jelölt?

A választáson az a nemzetiségi névjegyzékbe vett választópolgár választható, aki

  • helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásán választható,
  • a nemzetiségi önkormányzati képviselők megelőző két általános választásán, valamint az azokat követő időközi választásokon nem volt más nemzetiség nemzetiségi jelöltje, továbbá
  • nyilatkozatot tesz arról, hogy
    • a nemzetiség képviseletét vállalja,
    • a nemzetiségi közösség nyelvét beszéli, kultúráját és hagyományait ismeri.

Jelölő szervezet nyilvántartásba vétele

  • A választáson CSAK NEMZETISÉGI SZERVEZET ÁLLÍTHAT JELÖLTET!
  • Jelölt csak az lehet, aki az adott nemzetiség névjegyzékében szerepel.
  • Két vagy több nemzetiségi szervezet közös jelöltet állíthat.
  • A jelöltet állítani szándékozó nemzetiségi szervezetet a választás kitűzését követően jelölő szervezetként be kell jelenteni a Nemzeti Választási Bizottságnál.
  • A bejelentésre a P4 jelű „Jelölő szervezet bejelentése” nyomtatvány szolgál, amely itt elérhető.
  • Egy nemzetiségi szervezet csak egy nemzetiséget képviselhet.
  • Egy személy csak egy települési, egy területi és egy országos önkormányzati jelölést fogadhat el.

Jelölt ajánlás

  • A jelöltet ajánlani ajánlóíven lehet.
  • Jelöltet az ajánlhat, aki az adott nemzetiség névjegyzékében szerepel.
  • Az ajánlóívet a Nemzeti Választási Bizottság által történt nyilvántartásba vétel után, az A6 jelű „Ajánlóív igénylése” nyomtatvány Helyi Választási Iroda vezetőjének (2321 Szigetbecse, Petőfi Sándor utca 43.) való benyújtással lehet igényelni.
  • A Helyi Választási Iroda vezetője az ajánlóíveket legkorábban 2014. augusztus 25-én 8.00 órakor adja át az igénylő részére.
  • Ajánlóív igénylésre szolgál A6 jelű „Ajánlóív igénylés” c. nyomtatvány itt elérhető.
  • A megfelelően kitöltött nyomtatványt bárki átadhatja a HVI vezetőjének, az átadónak nem kell meghatalmazással rendelkeznie.
  • A nyomtatvány 2. oldalán a jelölő szervezet képviselőjének neve és aláírása rovatban az írhat alá, aki
    • a jelölő szervezet NVR-ben (választási feladatok ellátására kialakított informatikai rendszer) rögzített törvényes képviselője vagy meghatalmazottja
    • az NVR-ben szereplő képviselőtől vagy meghatalmazottól származó, írásbeli meghatalmazással rendelkezik.
  • Az ajánlóív igénylő nyomtatványon kell megadni az igényelt ajánlóívek darabszámát, ennek meghatározásakor figyelemmel kell lenni arra, hogy egy ajánlóíven 8 db ajánlás gyűjtésére van lehetőség.
  • Különösen figyelni kell arra, hogy a nyomtatványt a személyi okmányok adatai alapján kell kitölteni.
  • A nyomtatványt a jelöltként induló személynek saját kezűleg kell aláírnia, a jelölt helyett meghatalmazottja a nyomtatvány aláírására nem jogosult.
  • A Helyi Választási Iroda valamennyi ajánlóívet sorszámmal, valamint hitelesítő bélyegzőnyomattal lát el.
  • Az ajánlóív érvényességének feltétele, hogy azon szerepeljen az ajánlást gyűjtő polgár neve és aláírása.

Ajánlóívek átadása

  • Helyi Választási Iroda vezetője legkorábban 2014. augusztus 25-én 8.00 órakor adja át az igénylő részére az ajánlóíveket.
  • A Helyi Választási Iroda az ajánlóív átadásával egyidejűleg, valamint a jelölő szervezet kérésére a szavazást megelőző 35. és 13. napon (szeptember 7. illetve szeptember 29.) az adatai kiadását megtiltó választópolgár adatainak kivételével ingyenesen átadja a jelölő szervezet számára a névjegyzékben a nemzetiség választópolgáraként szereplő választópolgárok nevét és lakcímét.
  • A Nemzeti Választási Iroda utasítása alapján az ajánlóívek kiadásának első napján és a továbbiakban is, a választási irodában megjelenő igénylők részére érkezési sorrendben (ha egyszerre érkeznek, akkor az A6-os nyomtatvány leadásának sorrendjében) kell átadni az általuk igényelt íveket.
  • Az ajánlóívek átvételére jogosultak köre:
    • jelölő szervezet NVR-ben rögzített törvényes vagy meghatalmazott képviselője,
    • ezen személy által adott meghatalmazással rendelkező személy
    • maga a jelölő szervezet jelöltjeként indulni szándékozó személy
  • Az ajánlóív átvételére jogosult személynek az ajánlóívek kiadását megelőzően személyazonosságuk igazolására alkalmas fényképes igazolvánnyal kell igazolniuk személyazonosságukat. E dokumentumról a Helyi Választási Iroda másolatot készít, melyet az átvételre jogosult személy aláírásával igazol és azt a választási iroda az ajánlóív kiadását rögzítő iratanyagban elhelyezi
  • Az ajánlóív átvételére jogosult személy tételesen ellenőrzi az igényelt ajánlóívek sorszámát és bélyegző lenyomatának meglétét.
  • Az ajánlóívek kiadásáról minden esetben átvételi elismervényt kell kiállítani.
  • Ajánlóívet a jelölt bejelentés időszakában, 2014. szeptember 8-án 16.00 óráig lehet igényelni
  • A korábban igényelt ajánlóívek mellé – újabb A6-os nyomtatvány leadásával – további ajánlóív is igényelhető, ennek tipikus esete, például ha az leadott ajánlóívek ellenőrzése során a választási iroda megállapítja, hogy az érvényes ajánlások száma nem éri el a jelölt állításhoz szükséges mértéket.

Ajánlásgyűjtés

A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény 122. § – 123. § értelmében:

122. § (1) Az a választópolgár ajánlhat jelöltet, aki a választáson a választókerületben választójoggal rendelkezik.

122. § (2) Az ajánlóívre rá kell vezetni az ajánlást adó választópolgár nevét, személyi azonosítóját, magyarországi lakcímét, valamint az anyja nevét. Az ajánlóívet az ajánló választópolgár saját kezűleg aláírja.

122. § (3) Egy választópolgár több jelöltet is ajánlhat.

122. § (4) Egy választópolgár egy jelöltet csak egy ajánlással támogathat, a további ajánlásai érvénytelenek.

122. § (5) Az ajánlás nem vonható vissza.

122. § (6) Az ajánlóíven az ajánlást gyűjtő személy feltünteti nevét és aláírását.

123. § (1) Ajánlást a polgárok zaklatása nélkül – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a jelölő szervezet képviselője vagy a jelöltként indulni szándékozó választópolgár, illetve annak képviselője bárhol gyűjthet.

123. § (2) Nem gyűjthető ajánlás:

    a) az ajánlást gyűjtő és az ajánló munkahelyén munkaidejében vagy munkaviszonyból, illetve munkavégzésre irányuló más jogviszonyból fakadó munkavégzési kötelezettsége teljesítése közben,
    b) a Magyar Honvédségnél és a központi államigazgatási szerveknél szolgálati viszonyban levő személytől a szolgálati helyén vagy szolgálati feladatának teljesítése közben,
    c) tömegközlekedési eszközön,
    d) állami, helyi és nemzetiségi önkormányzati szervek hivatali helyiségében,
    e) felsőoktatási és köznevelési intézményben,
    f) egészségügyi szolgáltató helyiségében.

123. § (3) Az ajánlásért az ajánlást adó választópolgár részére előnyt adni vagy ígérni tilos. Az ajánlást adó választópolgár az ajánlásért nem kérhet előnyt, illetve nem fogadhat el előnyt vagy annak ígéretét.

123. § (4) Érvénytelen az az ajánlás, amelyet az ajánlási szabályok megsértésével gyűjtöttek.

Jelölt bejelentése

  • A jelöltet az ajánlóívek átadásával kell bejelenteni a nyilvántartásba vételre illetékes választási bizottságnál.
  • A jelölt bejelentésére 2014. szeptember 8-án 16.00 óráig van lehetőség munkanapokon 8.00 – 16.00 óra között.
  • Jelölt bejelentésre szolgáló E3 jelű „Egyéni képviselőjelölt bejelentése” nyomtatvány itt elérhető.
  • Az E3 jelű formanyomtatvány aláírására vonatkozó szabályok:
    • a jelöltként indulni kívánó választópolgárnak, és
    • és a jelölő szervezet képviseletére jogosult személynek is alá kell írnia.
  • A megfelelően kitöltött E3 jelű formanyomtatványt és az ajánlóíveket bárki átadhatja a Helyi Választási Iroda vezetőjének.
  • A Helyi Választási Iroda vezetője átveszi az ajánlóíveket és az E3 jelű formanyomtatványt, azokat ellenőrzi, felhívja a bejelentő figyelmét az esetleges hiányosságokra és a bejelentésről átvételi elismervényt ad ki.
  • A jelöltet állítani szándékozó jelölő szervezet a rendelkezésére bocsátott összes ajánlóívet köteles átadni a választási irodának 2014. szeptember 8-án 16.00 óráig. E kötelezettség elmulasztása esetén az illetékes választási bizottság hivatalból eljárva bírságot szab ki.
  • A bírság összege minden be nem nyújtott ajánlóív után 10000 Ft, a bírság összegét a Nemzeti Adóhivatal adók módjára hajtja be.
  • Ha a jelölt, jelölő szervezet 2014. szeptember 9-én 16.00 óráig leadja azokat az ajánlóíveket, amelyeken nem gyűjtöttek ajánlást, mentesül a bírság megfizetésének kötelezettsége alól.
  • A választási iroda az átvett ajánlóíveket a bejelentő jelenlétében rögzíti az informatikai rendszerben, erről a bejelentő részére átadás- átvételi jegyzőkönyv kerül átadásra, amely tartalmazza azon sorszámú ajánlóíveket, melyek nem kerültek a választási irodának leadásra.

Ajánlások ellenőrzése

  • A Helyi Választási Iroda az informatikai rendszerben végzi el az ajánlások ellenőrzését
  • az ajánló választópolgár azonosítását és választójoga megállapítását az ajánlóíven feltüntetett adatainak a központi névjegyzék és a szavazókörök és választókerületek nyilvántartásának adataival való összevetésével kell elvégezni.
  • az ajánlások ellenőrzését nem kell tovább folytatni, ha bizonyossá válik, hogy az érvényes ajánlások száma eléri a jelöltséghez szükséges számot
  • az ajánlások ellenőrzésének eredményéről a választási iroda vezetője tájékoztatja az illetékes választási bizottságot
  • a jelölt nyilvántartásba vételéről az illetékes helyi választási bizottság dönt
  • A Helyi Választási Bizottság döntéséről a választási iroda e-mailen tájékoztatja a jelöltet, illetve jelölő szervezetet.

Az a nemzetiséghez tartozó jelölő szervezet, amelynek települési önkormányzati választására a településen sor kerül, a szavazóhelyiségben egy megfigyelőt bízhat meg. Megfigyelő csak a központi névjegyzékben a nemzetiség választópolgáraként nyilvántartott választópolgár lehet.

Szavazólap adattartalma

  • Külön szavazólap szolgál a települési, a területi és az országos nemzetiségi önkormányzat megválasztására.
  • A szavazólap tartalmazza a nemzetiség megnevezését is.
  • A szavazólapon a jelöltek, illetve a listák a választási bizottság által kisorsolt sorrendben szerepelnek.
  • A képviselő-jelöltek sorrendjének sorsolására 2014. szeptember 8-án kerül sor. A választási bizottság a sorsolásokat a jelöltek illetve jelölő szervezetek képviselőinek jelenlétében kívánja megtartani.
  • Ha a sorsolást követően valamely jelöltet nem vesznek nyilvántartásba, vagy abból törölnek, a szavazólapon szereplő jelöltek egymáshoz viszonyított sorrendje nem változik.
  • A szavazólapon a jelölteket folyamatos sorszámozással ellátva kell feltüntetni.
  • A szavazólapon a jelöltek, jelölő szervezetek adatait nagybetűvel, azonos betűtípussal és betűmérettel kell feltüntetni.
  • A szavazólapon a jelölő szervezet jelképét húsz milliméter magas és negyven milliméter széles területen kell elhelyezni.

TÁJÉKOZTATÓ A HELYI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK ÉS POLGÁRMESTEREK VÁLASZTÁSÁRÓL

Magyarország köztársasági elnöke 2014. október 12. napjára tűzte ki a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek 2014. évi választását. Ezzel kapcsolatban a legfontosabb tudnivalókról szeretném tájékoztatni a Tisztelt Választópolgárokat.

Választási bizottságok

A helyi választási bizottság (hvb) öt tagját és legalább két póttagot a képviselő-testület legkésőbb 2014. augusztus 31-én 16.00 óráig választja meg.

A választási bizottság megbízott tagját legkésőbb 2014. szeptember 26-án 16.00 óráig lehet bejelenteni a helyi választási irodánál.

Névjegyzék

Azt a választópolgárt, aki legkésőbb 2014. augusztus 15-én a szavazóköri névjegyzékben szerepel, a Nemzeti Választási Iroda értesítő megküldésével tájékoztatja a szavazóköri névjegyzékbe vételéről. Az értesítőt a választópolgár értesítési címére, ennek hiányában lakcímére 2014. augusztus 25-ig kell megküldeni. A helyi választási iroda értesítő átadásával vagy megküldésével tájékoztatja a szavazóköri névjegyzékbe történt felvételéről azt a választópolgárt, aki 2014. augusztus 15-ét követően kerül a település szavazóköri névjegyzékébe. A névjegyzék Közös Önkormányzati Hivatalban tekinthető meg.

Átjelentkezés

Az átjelentkezésre irányuló kérelmet az a választópolgár nyújthatja be, akinek legkésőbb 2014. június 23-ig létesített tartózkodási helyének érvényessége legalább 2014. október 12-ig tart.

Az átjelentkezésre irányuló kérelemnek legkésőbb 2014. október 10-én 16.00 óráig kell megérkeznie a helyi választási irodához.

Az átjelentkező választópolgár 2014. október 10-én 16.00 óráig visszavonhatja átjelentkezési kérelmét.

A fentiek értelmében tehát csak az jelentkezhet át a választás napjára, aki tartózkodási helyet létesített a fenti időbeli korlátok figyelembe vételével. Szavazni csak a tartózkodási helye szerinti képviselő- és polgármesterjelöltekre lehet, tehát nem érvényesül az országgyűlési választásokon alkalmazott szabály, miszerint az átjelentkező polgár a bejelentett (hétköznapi értelemben: állandó) lakóhelye szerinti választókerületi képviselőjelöltre szavaz.

Mozgóurna

Nincs változás a mozgóurna igénylésében. Csak az a választópolgár kérhet mozgóurnát, aki azért nem tud elmenni a szavazóhelyiségbe, mert egészségi állapota vagy fogyatékossága, illetve fogva tartása miatt gátolt a mozgásában. Egyéb indokok (pl.: munkavégzési kötelezettség teljesítése) alapján nincs lehetőség mozgóurna igénylésére. A választópolgár mozgóurna iránti kérelmének legkésőbb 2014. október 10-én 16.00 óráig kell megérkeznie ahhoz a helyi választási irodához, amelynek szavazóköri névjegyzékében szerepel vagy 2014. október 12-én, legkésőbb 15.00 óráig kell megérkeznie a szavazatszámláló bizottsághoz.

Jelöltállítás

Fontos változás a 4 évvel ezelőtti választáshoz képest, hogy már nincsenek ajánlószelvények (ún. kopogtatócédulák), helyette ajánlóívek vannak, csakúgy, mint a tavaszi választások során. Vagyis jelöltet ajánlani ajánlóíven lehet. Az ajánlóívet a független jelöltként indulni szándékozó választópolgár, illetve a jelölő szervezet a jelölt nyilvántartásba vételére illetékes választási bizottság mellett működő választási irodától igényelheti.

A választási iroda az igénylését követően haladéktalanul, de legkorábban 2014. augusztus 25-én adja át az igénylő részére az általa igényelt mennyiségű ajánlóívet (A4 jelű nyomtatványon).

Az egyéni listás és a polgármesterjelölt állításához szükséges ajánlások számát a helyi választási iroda vezetője a központi névjegyzék 2014. augusztus 15-i adatai alapján állapítja meg 2014. augusztus 18-ig. A szükséges ajánlások számának megállapításakor a választópolgárok számát kell megállapítani, erről egy külön hirdetményben szerezhetnek tudomást a Tisztelt Választópolgárok.

Az egyéni listás jelöltet és a polgármester jelöltet legkésőbb 2014. szeptember 8-án 16.00 óráig kell bejelenteni (E2 jelű nyomtatványon).

Az ajánlás

Az a választópolgár ajánlhat jelöltet, aki a választáson a választókerületben választójoggal rendelkezik.

Az ajánlóívre rá kell vezetni az ajánlást adó választópolgár nevét, személyi azonosítóját, magyarországi lakcímét, valamint az anyja nevét. Az ajánlóívet az ajánló választópolgár saját kezűleg aláírja.

Egy választópolgár több jelöltet is ajánlhat!

Egy választópolgár egy jelöltet csak egy ajánlással támogathat, a további ajánlásai érvénytelenek.

Az ajánlás nem vonható vissza.

Az ajánlóíven az ajánlást gyűjtő személy feltünteti nevét és aláírását.

Ajánlást a polgárok zaklatása nélkül a jelölő szervezet képviselője vagy a jelöltként indulni szándékozó választópolgár, illetve annak képviselője bárhol gyűjthet.

Nem gyűjthető ajánlás:

  • a) az ajánlást gyűjtő és az ajánló munkahelyén munkaidejében vagy munkaviszonyból, illetve munkavégzésre irányuló más jogviszonyból fakadó munkavégzési kötelezettsége teljesítése közben,
  • b) a Magyar Honvédségnél és a központi államigazgatási szerveknél szolgálati viszonyban levő személytől a szolgálati helyén vagy szolgálati feladatának teljesítése közben,
  • c) tömegközlekedési eszközön,
  • d) állami, helyi és nemzetiségi önkormányzati szervek hivatali helyiségében,
  • e) felsőoktatási és köznevelési intézményben,
  • f) egészségügyi szolgáltató helyiségében.

Az ajánlásért az ajánlást adó választópolgár részére előnyt adni vagy ígérni tilos. Az ajánlást adó választópolgár az ajánlásért nem kérhet előnyt, illetve nem fogadhat el előnyt vagy annak ígéretét.

Érvénytelen az az ajánlás, amelyet az ajánlási szabályok megsértésével gyűjtöttek.

Egyéni listás, illetve egyéni választókerületi képviselőjelölt az, akit az adott választókerület választópolgárainak legalább 1 %-a jelöltnek állított. Polgármesterjelölt az, akit a település választópolgárainak legalább 3 %-a jelöltnek állított.

A választási kampány

A kampányidőszak 2014. augusztus 23-tól 2014. október 12-én 19.00 óráig tart.

A szavazóhelyiséget magában foglaló épületnek a szavazóhelyiség megközelítését szolgáló bejáratától számított 150 méteres távolságon belül – közterületen – választási kampánytevékenység 2014. október 12-én nem folytatható.

2014. október 12-én választási gyűlés nem tartható.

2014. október 12-én politikai reklámot nem lehet közzétenni.

A közvélemény-kutatást végző személy abba az épületbe, amelyben a szavazóhelyiség van, 2014. október 12-én nem léphet be. Az épületből kilépők megkérdezésével készített közvélemény-kutatás eredményét (exit poll) csak 2014. október 12-én 19.00 óra után szabad nyilvánosságra hozni.

A plakátot az, aki elhelyezte vagy akinek érdekében elhelyezték, 2014. november 11-én 16.00 óráig köteles eltávolítani.

Szavazás

A szavazás 6.00 órától 19.00 óráig tart.

Részletes tájékoztatásért forduljon a Szigetbecsei Közös Önkormányzati hivatalban működő helyi választási irodához (cím: 2321 Szigetbecse, Petőfi S. utca 34., tel: 24/513-510, e-mail: szigetbecse@upcmail.hu, jegyzo.makad@upcmail.hu, info@lorev.hu) vagy keresse fel a www.valasztas.hu internetes oldalt.

PÁLYÁZAT EÉLŐADÓI MUNKAKÖR BETÖLTÉSÉRE

A Szigetbecsei Közös Önkormányzati Hivatal a "közszolgálati tisztviselőkről szóló" 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapján pályázatot hírdet Szigetbecsei Közös Önkormányzati Hivatal igazgatási előadó munkakör betöltésére.

NEMZETISÉGI SZAVAZÓKÖR

Lórév község Helyi Választási Iroda vezetőjeként a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény (Ve.) 77. § (1) első bekezdésében biztosított jogkörömben eljárva Lórév községben a nemzetiségi szavazókör sorszámát és címét a következőben állapítom meg: 800 számú szavazókör:
2309 Lórév, Dundity Alexa utca 43. (Községháza)